The innovative university : (Registro nro. 4406)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Campo de control de longitud fija | 02140cam a22002174a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
Campo de control | CL-SaCFP |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA | |
Campo de control de longitud fija | 110425s2011 caua b 001 0 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) | |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) | 9781118063484 |
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación | 378.73 |
Número de documento | C554i 2011 |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Christensen, Clayton M. |
9 (RLIN) | 996 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The innovative university : |
Resto del título | changing the DNA of higher education from the inside out. / |
Mención de responsabilidad etc. | Clayton M. Christensen and Henry J. Eyring. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1° ed. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) | |
Lugar de publicación distribución etc. | San Francisco |
Nombre del editor distribuidor etc. | Jossey-Bass, |
Fecha de publicación distribución etc. | 2011. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 475 p. |
Otras características físicas | il. |
Dimensiones | 24 cm. |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | The Jossey-Bass higher and adult education series |
520 ## - NOTA DE SUMARIO; ETC. | |
Sumario etc. | This work offers a hopeful vision to show universities how they can become more innovative, efficient, and true to their mission. It shows how higher education can respond to the forces of disruptive innovation that they are currently facing. The authors offer an analysis of where the traditional university and its traditions have come from and how it needs to change for the future. Through an examination of Harvard and Brigham Young University, Idaho as well as other stories of innovation in higher education, they decipher how universities can find innovative, less costly ways of performing their uniquely valuable functions. The book offers new ways forward to deal with curriculum, faculty issues, enrollment, retention, graduation rates, campus facility usage, and a host of other urgent issues in higher education. It discusses a strategic model to ensure economic vitality at the traditional university. It contains novel insights into the kind of change that is necessary to move institutions of higher education forward in innovative ways. To avoid the pitfalls of disruption and turn the scenario into a positive and productive one, universities must re-engineer their institutional DNA from the inside out. This book uncovers how the traditional university survives by breaking with tradition, but thrives by building on what it has done best. -- Provided by publisher. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Universidades |
Subdivisión geográfica | Estados Unidos |
9 (RLIN) | 4980 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Cambio educativo |
Subdivisión geográfica | Estados Unidos |
9 (RLIN) | 4981 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Eyring, Henry J. |
9 (RLIN) | 4982 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) | |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item | Monografía |
Suprimido | Estado de pérdida | Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | Estropeado | No para préstamo | Código de colección | Localización permanente | Localización actual | Localización en estanterías | Fecha de adquisición | Préstamos totales | Renovaciones totales | Signatura completa | Código de barras | Fecha última consulta | Fecha último préstamo | Fecha del precio de reemplazo | Tipo de item de Koha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Colección General | Biblioteca Central | Biblioteca Central | Colección General | 28/01/2015 | 7 | 2 | 378.73 C554i 2011 | 3563000050584 | 09/02/2021 | 16/08/2017 | 28/01/2015 | Monografía |